НЭГЖ
ХИЧЭЭЛИЙН ХӨТӨЛБӨР
Сэдэв: Зурган мэдээлэл боловсруулах технологи
Хамрах хүрээ: 7-р анги.
Хугацаа: 3 цаг
Зорилго: Зургийн программын
хэрэгсэл болон давхарга ашиглан байгалийн дуураймал загвар боловсруулах,
давтамжтай зураг бүтээх, задгай зохиомжийн аргаар зураг урлах чадвартай болно.
Зорилт :
-
Давхарга ашиглан зураг зохиомжилж зурах, зураг эвлүүлэх,
нэгтгэх, засварлах
-
Зураг болон бичвэрийг хэлбэржүүлэх
Хэрэглэгдэхүүн: Компьютер, самбар, шохой, тарааж
өгөх материал ( ТӨМ ), үзүүлэн таниулах материал , проектор, сурах бичиг,
А4 цаас, Цахим хэрэглэгдэхүүн (аудио болон видео)
Хичээлийн төлөвлөгөө:
№
|
Ээлжит хичээл
|
Суралцахуйн зорилт
|
Цаг
|
1
|
Зургийн давхрага
|
Зурган мэдээллийн тухай танин мэдэх, Paint.net програмыг ашиглан давхрага үүсгэж сурах
|
1
|
2
|
Зураг зурах,
засварлах
|
Объектын оршин байх нөхцөл буюу орчинг тодорхойлох, бүлэг объектын шинж
чанарыг тайлбарлах
|
1
|
3
|
Зураг болон бичвэрийг
хэлбэржүүлэх
|
Загвар түүний ангилалыг мэдэх, материаллаг загварын онцлогийг тайлбарлах
|
1
|
Сургалтын хэрэглэхдэхүүн
1. Цахим хэрэглэгдэхүүн үзүүлэхэд шаардлагатай компьютер,
проектор, speaker бэлтгэх
Хүлээгдэж
буй үр дүн:. Сурагчид Paint.net программын талаар ойлголттой болж,
тухайн программын хэрэгслүүдийг ашиглан дуураймал загвар
боловсруулах, зураг зурах, засварлах, давхарга үүсгэж зохиомжит зураг байгуулах
талаар мэдэж авна.
Арга зүй.
Тайлбарлан
таниулах, харилцан ярилцах, бие даасан бүтээл гаргах, асуудал
дэвшүүлэн шийдвэрлүүлэх, ажиглалт
туршилт хийх, венийн диаграммын арга, шооны арга гэх мэт аргуудыг хичээл тус
бүрийн онцлогт тохируулан хэрэглэнэ.
Хэрэгцээ:
Багшийн
хэрэгцээ:
-
Багш
нар нэгж хичээлийн хөтөлбөр боловсруулах хэрэгжүүлэх, хянан хөгжүүлэх үйл
ажиллагаандаа бүтээлчээр бодитой хандаж чадвал сургалтын агуулгын хэрэгжилт
сайжран сурагчдын сурлагын хоцрогдол багасч, бусад ажлын хүрээнд хийгдэх
ажлуудыг нэг мөр шийдэж болохоор байна.
Суралцагчдын хэрэгцээ:
-
Суралцагчдын
мэдлэг чадварын түвшин салангид шинжтэй байгааг цэгцэлж мэдлэгийг чадвар
хэрэглээ болгох, бие даах ажил, гэрийн даалгаврыг гүйцэтгэхдээ багшийн нийтэд
өгсөн даалгаврыг хийж байгаа нь суралцагчдад сонголт хийх, нэг загварт баригдаж
мэдлэг чадварынхаа түвшинг ахиулах боломжгүй
байгаа.
Хичээлийн интеграци:
Дотоод :
Өмнө нь судалсан агуулга
|
Цаашид судлах агуулга
|
Бичиг баримт боловсруулах технологи
|
Танилцуулга боловсруулах технологи
|
Хичээлийн
агуулгын тогтолцоо:
№
|
Сэдэв
|
Сурах сургах агуулга
|
||
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Хэрэглээ
|
||
1
|
Зургийн
давхрага
|
- Зургийн даврага гэж юу вэ?
- Давхрагатай ажиллахад
хэрэглэгдэх хэрэгслүүд
|
- Paint.net програмыг ашиглан зурганд даврага үүсгэх
- Давхрага ашигласны давуу
талыг тайлбарлах
|
Paint.net
програмд давхрага үүсгэж ажиллаж сурнаар цаашид мэргэжлийн Photoshop программыг ашиглахад илүү
хялбар, дөхөм, амьдрал ахуйдаа өөрийн зургыг эвлүүлж хэрэглэх.
Жишээ нь: Өөрийн аялалын зургаа
эвлүүлэх
|
2
|
Зураг зурах, засварлах
|
Амьтан болон гоеметрийн дүрс
ашиглан зураг зурах
|
-
Интернэт ашиглан бэлэн зураг оруулж засварлах
-
Гоеметрийн дүрс ашиглан зураг зурах
-
Энэхүү програмын хэрэгслүүдийг ашиглан янз бүрийн зураг зурах
|
Сурагчид зураг засварлаж
сурснаар амьдрал ахуйдаа хэрэглэх.
Жишээ нь: өөрийн зургийг
оруулж засварлаж сурна.
|
3
|
Зураг болон бичвэрийг
хэлбэржүүлэх
|
Зураг болон
бичвэрт эффект хийх аргуудтай танилцана.
|
- [Effects] цэсний командуудыг ашиглаж сурах
|
- Бичвэр болон зурганд эффект оруулах талаар мэдэж, ашиглах.
Жишээ нь: Бэлэн зураг оруулж эффект оруулан шүлэг бичиж текстэндээ эффект
оруулах
|
Үйл
ажиллагааны чиглэл:
Багшийн
|
Суралцагчийн
|
·
Аргуудын хэрэглэн мэдлэг, мэдээллийн гол санааг өгч, суралцагчдын хамтын
бүтээлч үйл ажиллагааг удирдан дэмжих, мэдлэг бүтээх хөтлөх үйлд чиглүүлэх,
зөвлөн туслах.
·
Суралцагчдын эзэмшсэн мэдлэг, чадвар, хандлагыг үнэлэх.
|
·
Багшийн жишээ болон бодитоор
үзүүлсэн үйлдлийг ургуулан бодож, бие даан бүтээлчээр сэтгэх.
·
Мэдлэгээ хэрэглэх, хамтын бүтээлч үйл ажиллагааны зөв хандлагад суралцах.
·
Бие даасан ажил, саналаа харилцан солилцож, зөвлөн зөвшилцөж асуудал
шийдвэрлэх.
·
Өөрийгөө болон бусдыг үнэлэх аргад суралцах.
·
Эзэмшсэн мэдлэгээ шалгуулж, үнэлгээ дүгнэлт, зөвлөгөө авах.
|
Сургалтын
орчин:
Үзүүлэн
тараах материал
Зурагт
үзүүлэн
Ном
сурах бичиг, компьютер
Проектор
Үнэлгээний
зорилго
-
Бүлэг
сэдвүүдийн хүлээгдэж буй үр дүн ямар хэмжээнд хүрснийг тодорхойлох
-
Сурагчдыг
идэвхжүүлэх, урамшуулах, суралцах үйлийг сайжруулах
Үнэлгээ:
·
Paint.net программыг татаж суулгах, энэхүү программ дээр зураг
зурах, давхрага үүсгэх, зураг болон бичвэрт эффект оруулах талаар мэдлэг чадвараар
нь үнэлнэ.
·
Суралцагч
мэдээллийн технологи хичээлийн явцад өөртөө хэрэгцээт энэхүү програмын талаар
хэр сайн ойлгосон ба сурагчийн чадамжаар үнэлнэ.
·
Сурагчдыг
үнэлгээний хуудас ашиглан үнэлнэ.
·
Мөн
зарим тохиолдолд сурагчдын хийсэн бүтээлийг үзэж стандарт бус үнэлгээгээр
үнэлнэ.
Дүгнэлт:
|
Хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэхэд
|
|
Ололттой талууд
|
Дутагдалтай талууд
|
|
Хичээлийн бүтэц хэлбэрийн хувьд
|
|
|
Хичээлийн зохион байгуулалт сэдэл төрүүлэх үйл
ажиллагааны оновчтой байдал
|
|
|
Хичээлийн хэрэгсэл, хэрэглэгдэхүүний хувьд
|
|
|
Бусад
|
|
|
Хөтөлбөр
боловсруулсан:
Г.Энхжаргал
0 comments:
Post a Comment